عصر جدید عصر جدید .

عصر جدید

عمل لاغری اسلیو معده چگونه انجام می شود؟

عمل لاغری اسلیو معده یا گاسترکتومی یعنی برداشتن بخشی یا کل معده است.

گاسترکتومی دارای سه نوع عمل است؟:

گاسترکتومی جزئی برداشتن بخشی از معده است. نیمه پایینی معمولاً برداشته می شود.

گاسترکتومی کامل برداشتن کل معده است.

گاسترکتومی اسلیو معده یا عمل لاغری اسلیو معده برداشتن سمت چپ معده است. این عمل معمولاً به عنوان بخشی از جراحی برای کاهش وزن انجام می شود.

برداشتن معده توانایی هضم مایعات و غذاها را از شما نمی گیرد. با این حال، ممکن است لازم باشد چندین تغییر در سبک زندگی را پس از انجام عمل لاغری اسلیو معده اعمال کنید.

برای انجام عمل گاسترکتومی دو روش مختلف وجود دارد. همه عمل ها با بیهوشی عمومی انجام می شوند. این بدان معناست که شما در حین عمل در یک خواب عمیق خواهید بود و قادر به احساس درد نخواهید بود.

جراحی باز

جراحی باز شامل یک برش بزرگ در شکم شما است. جراح  لاغری شما پوست، عضله و بافت را به عقب می کشد تا به معده شما دسترسی پیدا کند.

جراحی لاپاروسکوپی

جراحی لاپاراسکوپی یک جراحی کم تهاجمی است. این شامل برش های کوچک در شکم شما با ابزارهای تخصصی است. این روش درد کمتری دارد و امکان بهبودی شما سریعتر خواهد بود. همچنین به عنوان گاسترکتومی با کمک لاپاراسکوپی (LAG) شناخته می شود. LAG معمولاً به جراحی باز ترجیح داده می شود. این یک جراحی پیشرفته تر با میزان کمتری از عوارض است. جراح شما ممکن است برای درمان برخی شرایط مانند سرطان معده، جراحی باز را برای جراحی لاپاراسکوپی توصیه کند.

بیشتر بدانیم : ساسی بای پس چیست ؟


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۹ آذر ۱۳۹۹ساعت: ۱۲:۱۸:۵۱ توسط:netware موضوع: نظرات (0)