عصر جدید عصر جدید .

عصر جدید

دلایل ترمیم دندان چیست و چگونه می توان دندان ها را ترمیم کرد ؟

ترمیم دندان به ارتقا  سلامت دندان کمک می کند. زیرا می تواند باعث پر شدن فضای خالی دهان و پر کردن شکاف هایی شود که محلی برای رشد باکتری ها است.

دندان های از دست رفته نیز به دلیل نبود فضای کافی برای جویدن دندان ها، فشار بیشتری به دندان های طبیعی باقی مانده وارد می کنند.

گزینه های ترمیم دندان بسیار زیاد است و تصمیم گیری به عوامل مختلفی از جمله عوامل مالی ، وضعیت دندان ها و سلامت عمومی شما بستگی دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این باره با ما در این مقاله از کلینیک دندانپزشکی جنت آباد همراه باشید.

بیشتر بدانید: دندانپزشکی کودکان

پرکننده های دندان

پرکننده های دندان متداول ترین نوع ترمیم دندان هستند و می توان از آلیاژهای فلزی طلا یا نقره آمالگام برای پرکردن دندان یا مواد پلاستیکی رنگی به نام پرکردن رزین کامپوزیت استفاده کرد.

تاج دندان

تاج های دندانی وسایل دندان شکلی هستند که برای بازیابی شکل ، اندازه ، استحکام و ظاهر آن ، نگه داشتن بریج دندان در جای خود و یا پوشاندن دندان کاشته شده ، روی دندان قرار می گیرند.

پل دندانپزشکی یا  Bridges

پل های دندانی وسایلی هستند که برای پر کردن شکاف ناشی از یک یا چند دندان از دست رفته طراحی شده اند. پل ها را می توان از هر دو طرف با تاج ثابت کرد و به طور دائمی در جای خود ثابت می شود.

ایمپلنت های دندانی

ایمپلنت دندان روشی است که با هدف کاشت دندان های جایگزین انجام می شود. کاشت ها در واقع یک پست کوچک ساخته شده از فلز است که در جای استخوان دندان در جای استخوان قرار می گیرد. ایمپلنت با یک دندان جایگزین به نام تاج پوشانده شده است.

دندان مصنوعی

این یک جایگزین متحرک برای دندانهای از دست رفته و بافتهای اطراف است. گاهی اوقات از رزین اکریلیک با لوازم جانبی فلزی ساخته می شود. یک پروتز کامل جایگزین تمام دندان ها می شود. پروتزهای جزئی در برخی دندانهای طبیعی وجود دارد و با گیره های فلزی متصل به دندانهای طبیعی نگهداری می شود.

لمینت دندان

لمینتها پوسته‌هایی با ضخامت نازکی هستند که متناسب با شکل و ویژگی های دندانی هر شخص به صورت منحصر به فرد ساخته میشوند. در ساخت این پوسته های نازک از موادی با رنگ های طبیعی و نزدیک به رنگ دندان استفاده میشود. لمینت دندان را در بخش جلویی دندان ها متصل میکنند. تا مواردی مانند رنگ، ظاهر، اندازه و طول دندان ها را تغییر داده و برای فرد لبخندی گیراتر و زیباتر ساخته شود.

بیشتر بدانید: درمان های ارتودنسی


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۹ آذر ۱۳۹۹ساعت: ۱۰:۱۸:۵۷ توسط:netware موضوع: نظرات (0)