عصر جدید عصر جدید .

عصر جدید

استفاده از موی بدن در کاشت مو

زمانی فرد مورد نظر در ناحیه ی (Donor) یا دهنده فولیکول، جهت کاشت در ناحیه ی گیرنده، تراکم بسیار پایینی دارد یا ممکن است که حتی فولیکول مناسبی جهت پیوند دارا نباشد در این موارد  شرایط بیمار ایجاب می نماید که از فولیکول های نواحی دیگر بدن  جهت پیوند و کاشت در ناحیه ی سر استفاده گردد  که این نواحی با توجه به شرایط فیزیکی و آناتومی از فردی به فرد دیگر متفاوت  می باشد این روش که (Body Hair Transplant) یا به اصطلاح (BHT) نامیده می شود به معنی استفاده از فولیکول مو های بدن جهت انجام کاشت در ناحیه ی دیگر بدن ( اصولا ناحیه ی سر) می باشد. اصولا پزشک متخصص کاشت مو  با بررسی ناحیه ی مورد نظر جهت کاشت فولیکول مو و بررسی فولیکول ناحیه ی بدن  از نواحی زیر جهت  این متد  استفاده می نماید :

ریش

سینه

ناحیه روی شکم

و در برخی موارد ناحیه ی شرمگاهی

پزشک متخصص، تا فوریتی اورژانسی مبنی بر شرایط بیمار و تراکم ناحیه ی دهنده فولیکول، در پشت و اطراف سر نباشد، به سراغ انتخاب فولیکول مو های بدن، جهت کاشت در سر نمی رود. همانطور که می دانیم دو روش اصلی جهت کاشت مو وجود دارد FUT) FUE & (( زمانی که ناحیه ی دهنده ی فولیکول، جهت کاشت ناحیه پشت سر بیمار باشد )که برخی از پزشکان برای برخی از بیماران از متد ترکیبی این دو روش استفاده می کنند. اما در روش استفاده از فولیکول مو های بدن جهت کاشت فقط از روش FUE)) استفاده می شود بدین معنی که هر فولیکول به طور جداگانه از ناحیه دهنده در بدن  پانچ می شود و در ناحیه گیرنده پیوند می شود .

اما در مورد استفاده از فولیکول مو های بدن باید نکات مهمی را در نظر داشت همانطور که می دانیم فولیکول موهای بدن در فازهای مختلفی از تحرک -رویش و رشد قرار دارند و نکته دیگر این است که پوست بدن از تحرک بالاتری نسبت به پوست سر برخوردار است، بنابراین  هنگام استخراج واحدهای فولیکولی از نواحی مختلف بدن باید فعالیت و گردش خون آن ناحیه از پوست بدن را در نظر داشت. همان طور که می دانیم مرحله تلوژن دوره استراحت فولیکول مو است، درمال پاپیلا فولیکول مو های بدن، بیشتر در حالت استراحت و یا تلوژن هستند. اگر هنگامی که فولیکول برداشت می شود در مرحله تولوژن باشد آسیب دیدن آن بیشتر است. برای جلوگیری از این امر، استخراج فولیکول جهت  پیوند فقط باید بر روی فولیکول های مرحله آناژن انجام شود، مرحله ای که تشخیص ساختار آن نیز  آسان تر است.

مو در مرحله آناژن فعال است و درمال پاپیلا در حال فعالیت بوده و فولیکول مو رشد سریعی را تجربه می کند. بنابراین، اگر محل دهنده فولیکول مو  تراشیده شود، فولیکول های فعال مو قابل مشاهده هستند و چند روز پس از اصلاح، موها از ناحیه ی اصلاح شده با همان ضخامت و مقاومت دوباره رشد می کنند. بر خلاف مرحله آناژن، فولیکول موهای تلوژن رشد ندارند و اگر تراشیده شوند به زودی در نمی آیند و ممکن است ضخامت و مقاومت آنها نسبت به قبل بسیار کمتر باشد. بنابراین شناسایی فاز تلوژن از آناژن بسیار ساده و کاربردی، جهت انجام و استخراج فولیکول مو های بدن، جهت کاشت با استفاده از تکنیک FUE است. به همین دلیل، هنگامی که پزشک متخصص  BHT را جهت کاشت، کاندید می نماید به بیمار توصیه می شود  محل دهنده فولیکول مو را در بدن  3-4 روز قبل از انجام  عمل پیوند تراشیده باشد تا مشخص شود که فولیکول های  ناحیه ی دونور در چه فازی از رشد قرار دارند.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۸ آذر ۱۳۹۹ساعت: ۰۴:۵۵:۲۹ توسط:netware موضوع: نظرات (0)