عصر جدید عصر جدید .

عصر جدید

اصول تثبیت وزن و تناسب اندام( بخش اول)

در محاسبه شاخص توده بدنی یا BMI به محدوده ۱۸.۵ تا ۲۴.۹ وزن سالم و نرمال گفته می شود. کسانی که شاخص توده بدنی آن ها در این محدوده قرار دارد از نظر جسمی ظاهرا سالم هستند و سلامتی آن ها بیشتر از افرادی است که BMI آن ها کمتر یا بیشتر از این محدوده است. هرچه افراد در تثبیت وزن یا حفظ وزن خود در این محدوده کوشا تر باشند زندگی بهتری خواهند داشت. در ادامه با مهم ترین روش های حفظ وزن نرمال و کمک به تناسب اندام در این محدوده آشنا خواهید شد.

۱. همیشه ثابت قدم باشید

اگر تا پیش از این اضافه وزن یا کمبود وزن داشته اید و یا با چاقی روبرو بوده اید، اما در هر صورت به وزن ایده آل و نرمال رسیده اید، مهم است که همچنان عزم خود را حفظ کرده و همه چیز را به حال خود رها نکنید.

کسی که در حفظ و تثبیت وزن کوشا نباشد و همیشه آن را جدی نگیرید خیلی زود ممکن است دوباره با کاهش یا افزایش وزن مواجه شود.حتی ممکن است شخصی که عمل لاغری ( عمل اسلیو معده ، حلقه معده ، ساسی بای پس و...)  انجام داده، در صورت عدم پایببندی به رژیم غذایی، پس از عمل و ورزش کردن، دوباره شاهد افزایش وزن (هرچند جزئی) باشد. پس همواره به فکر ادامه مسیر سلامتی خود باشید و هیچگاه اهمیت ثابت قدم بودن در حفظ وزن را فراموش نکنید.

نکته : برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد عمل لاغری بهتر است با متخصص جراح لاغری مشورت کنید.

۲. تا می توانید ورزش کنید!

ورزش کردن، فعالیت موثر داشتن و فعال ماندن در امورات روزمره در کنار داشتن یک رژیم غذایی سالم بهترین روش برای حفظ وزن نرمال است. با ورزش کردن هراندازه که بخواهید کالری می سوزانید و بدن شما شاداب تر خواهد بود.

اینکه برای حفظ نتایج لاغری (کاهش و تثبیت وزن) به چه میزان ورزش نیاز است می تواند به شخص و نوع ورزشی که انجام می دهد بستگی داشته باشد. برخی مطالعات پیشنهاد می دهند ۳۰ دقیقه در روز را را به یک یا چند تمرین ورزشی مفید اختصاص دهیم. اما برای تثبیت و حفظ وزن بهتر است دست کم ۱ ساعت در روز ورزش کنیم.

۳. برای تثبیت وزن پروتئین بیشتری بخورید

فرقی نمی کند ورزشکار باشید یا یک شخص معمولی با وزن نرمال، در هر صورت برای بهبود سلامتی، حفظ وزن و کمک به تناسب اندام بهتر است پروتیئن بشتری دریافت کنید. پروتئین به ساحت عضلات کمک می کند و برای یک مدت طولانی شما را سیر نگاه می دارد. دریافت پروتیئن از مواد غذایی طبیعی و غیر فرآوری شده می توانید در کنار روش های دیگر به شما در حفظ وزن نرمال کمک زیادی کند.

۴. با غذاهای فرآوری شده خداحافظی کنید

غذاهای فرآوری شده خالی از “کالری با ارزش” هستند. اما مقدار زیادی شکر و قند دارند. کالری موجود در این غذاها فاقد ارزش غذایی یا فواید سلامتی است. مصرف این غذاها به شدت باعث افزایش وزن ناسالم می شود. برایی اینکه بتوانید در تثبیت وزن موفق ظاهر شوید حتما تا آنجا که می توانید مصرف غذاهای فرآوری شده و تراریخته را کاهش دهید.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۷ آذر ۱۳۹۹ساعت: ۰۲:۱۲:۲۸ توسط:netware موضوع: نظرات (0)