عصر جدید عصر جدید .

عصر جدید

واتر پمپ خودرو

در این مقاله  از استار پارتس نمایندگی فروش قطعات کیا و هیوندای  قصد داریم شما را با یکی دیگر از قطعات مهم درون کاپوت خودرو یعنی واتر پمپ خودرو آشنا کنیم.

واتر پمپ وظیفه پمپ کردن آب رادیاتور را برعهده دارد. با ما همراه باشید تا بیشتر با واتر پمپ خودرو این قطعه مهم آشنا شویم.

یکی از اجزای سیستم خنک کننده موتور خودرو واتر پمپ است.

این قطعه به صورت مداوم مایع رادیاتور را به سمت موتور خودرو پمپاژ می‌کند تا از بالا رفتن حرارت موتور در هنگام کار کردن جلوگیری نموده و مانع جوش آوردن موتور گردد.

موتور خودرو به هنگام کارکردن، دمای بسیار بالایی در حدود 2500 درجه سانتی‌گراد از خود تولید می‌کند. جهت کارکرد بهینه، دمای موتور باید در محدوده 90 تا 95 درجه سانتی‎گراد نگه داشته شود.

ساس کار واتر پمپ خودرو چگونه است؟

با هر بار روشن شدن موتور، واتر پمپ نیز شروع به کار کرده و مایع درون رادیاتور را به سمت موتور پمپاژ می‌کند و مایعی که حاوی آب و ضدیخ است، درون سرسیلندر و پوسته موتور به گردش درمی‌آید.

حرارت موتور جذب مایع شده و در نتیجه دمای آن بالا می‌رود که برای خنک شدن باید به رادیاتور باز گشته تا پس از خنک شدن، مجدداً به سمت موتور بازگردد.

چون وظیفه واتر پمپ برقراری گردش دائمی آب در موتور است تا زمانی که موتور خودرو روشن است باید کار کند، معمولاً کارخانه‌های سازنده، آن‌ها را با طول عمر بالا می‌سازند.

بیشتر بدانید : راهنمای خرید واتر پمپ آوانته

بهترین زمان تعویض واتر پمپ خودرو چه زمانی است؟

واتر پمپ معمولاً به وسیله تسمه تایم حرکت می‌کند اما گاهی تسمه کمکی که به پولی سر واتر پمپ متصل است موجب حرکت آن می‌شود.

به همین دلیل تعمیرکاران خودرو معمولاً پیشنهاد می‌کنند که با هر بار تعویض تسمه تایم، واتر پمپ خودرو نیز تعویض گردد، چون دسترسی به هر دو قطعه سخت و هزینه تعویض آن بسیار بالاست.

اگر به خرابی واتر پمپ رسیدگی نشود موجب ایجاد خسارت و خرابی در واشر سرسیلندر و موتور خودرو خواهد شد، بنابراین بهتر است علائم خرابی واتر پمپ را بشناسیم و با بررسی آن از ایجاد هزینه‌های گزاف تعمیرات واشر سر سیلندر و موتور خودرو جلوگیری کنیم.

بیشتر بدانید: راهنمای خرید لوازم یدکی کیا


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۷ آذر ۱۳۹۹ساعت: ۱۲:۱۳:۴۱ توسط:netware موضوع: نظرات (0)