عصر جدید عصر جدید .

عصر جدید

طلا و جواهرات هندی

در بسیاری از فرهنگ‌های متداول جهان، زیورآلات و طلا و جواهر در نمایش وضعیت اجتماعی آن جامعه نقش بسیار مهمی ایفا می‌کند. این مساله در مورد هند و طلاهای هندی نیز مصداق دارد. طلا و جواهری هندی دارای تاریخچه غنی است و طیف گسترده‌ای از سبک‌ها و طرح‌های این صنعت را شامل می‌شود. حتی جواهرات مدرن این کشور آسیایی هم از فرهنگ و باورهای مردم هند الهام گرفته‌اند.

اگر شما هم علاقه مند به خرید طلا ی هندی هستید در ادامه این مقاله با فروشگاه آنلاین طلا و جواهر کیش طلا همراه باشید.

 ملیله‌کاری (Filigree)

ملیله‌کاری، شاخه‌ای از هنر فلزکاری است که با مفتول‌های نازک نقره یا طلا انجام می‌پذیرد. این طرح در ساخت طلای هندی بسیار رایج و محبوب است به این دلیل که بسیار ظریف و زیبا ساخته می‌شود و طراحی‌های منحصر به فرد هم دارند. در این سبک از پیچاندن فلز با ظرافت زیاد به یک الگوی یا طراحی دقیق دست پیدا می‌کنند.

تکنیک میناکاری (Meenakari)

میناکاری در سبک‌های مختلف طراحی و تولید طلا و جواهر در کشور هند استفاده می‌شود.

همان‌طور که در بالا هم اشاره کردیم، در دنیای مد و فشن، طلای میناکاری‌شده از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است. دلیلش هم این است که رنگ و طرح‌های ویژه‌ای به طلاهای معمولی می‌بخشد. جواهرات میناکاری‌شده در انواعِ رنگ‌ها، طرح‌ها و شکل‌ها در اختیار مشتری‌ها قرار دارند تا هر فردی بنا به سلیقه شخصی خود، هرآنچه می‌خواهد را انتخاب و خریداری کند. این طلاها عموما قیمت مناسبی هم دارند، در نتیجه برای معتادان به مد و فشن که عاشق تنوع هستند، گزینه‌های بسیار مقرون‌به‌صرفه‌ای بشمار می‌روند.

از این تکنیک در استان راجستان و دیگر مناطق شمالی کشور هند به وفور استفاده می‌شود

طلا و جواهر کُندان (Kundan)

جواهرات کندان یا جواهرات سنتی هند که از امپراطوری مغول ساخته شده است، از طلا و نقره با سنگ‌های قیمتی طبیعی ساخته می‌شوند.

سنگهای قیمتی همچون زمرد، الماس و یاقوت کبود گوهرهای رایجی هستند که در ساخت مصنوعات طلای هندی (طلای کندان) به وفور مورداستفاده قرار می‌گیرند. این مدل از طلا از چندین لایه سنگ قیمتی و فلزات گرانبها ساخته می‌شود که با ظرافت کامل به یکدیگر متصل می‌شوند.

بیشتر بخوانید :

راهنمای خرید انگشتر طلا

راهنمای خرید گوشواره طلا


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۷ آذر ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۱۵:۱۲ توسط:netware موضوع: نظرات (0)