عصر جدید عصر جدید .

عصر جدید

رفتارهای غیرمعمول در نوزادان تازه متولد شده

سن : کودک یک ماهه تا کودک یک ساله

اغلب برای پدر و مادرهای جدید دشوار است تا با دقت قضاوت کنند که آیا رفتار نوزاد تازه متولد شده در محدودۀ طبیعی است یا نه. به نظر می­ رسد حتی حرکات عادی نوزاد، حرکات، صداها و رفتارها برای پدر و مادر عجیب و غریب است. رفتارهای غیرطبیعی در نوزادان می­ تواند آسیب عصبی ، بیماری، بیماری­های ژنتیکی یا اختلالات از جمله فلج مغزی را نشان دهد. هر رفتاری که به نظر می ­رسد طبیعی نیست، از دکتر بخواهید که آن را ارزیابی کند.

گریه غیر معمول

برای پدر و مادر نوزاد حتی گریۀ نرمال کودک هم غیرطبیعی است. صدای گریۀ کودک اغلب رای پدر و مادرهای جدید مثل سوراخی ست که در سرشان فرو می ­رود. اما طبیعت گریه برای جلب توجه شما است. جیغ کشیدن، گریه با صدای بلند، گاهی اوقات ممکن است مشکل عصبی مانند افزایش فشار بر مغز، اختلالاتی مثل هیدروسفالی و یا عفونت ­هایی مثل مننژیت را نشان دهد. اگر نوع گریه­ های او غیرطبیعی است حتماً با پزشک مشورت کنید.

تغذیۀ غیرطبیعی

کودکان سالم با بازتاب ­هایی به دنیا می ­آیند که به آنها اجازه می­دهد، نقس بکشند، بمکند، ببلعند، به طور همزمان. کودکی که نتواند این کار را انجام دهد تغذیۀ کافی که برای رشد مناسب است را نمی ­تواند ریافت کند. کودک سالم به راحتی سر پستان را پیدا می­کند، محکم با لب­ هایش آن را می­ گیرد و میک می­ زند. کودک هر ۳ ساعت باید قادر باشد، غذا بخورد و قادر باشد هربار ۲۰ دقیقه میک بزند. بدون آنکه خسته شود.

تغییرات تنفسی

راه تنفس نوزاد همیشه مایۀ نگرانی­ست. کودک در زمان های مختلف تنفس منظم دارد. او از بزرگسالان سریعتر نفس می­ کشد که تا ۶۰ تنفس در دقیقه می­رسد. اگر کودک هر تنفس ۱۰ ثانیه طول بکشد بیماری بدنام آپنه دارد. خُرخُر کردن، جیرجیر کردن و یا تنفس پر سر و صدا در نوزادان شایع است. با این حال، اگر تنفسش با روزهای قبل متفاوت شد به پزشک بگویید.

سرفه کردن و یا خُر خُر بعد هر تنفس اگر با سوزش بینی یا مکش در سینه همراه باشد غیرطبیعی ا­ست و نیاز به ارزیابی سریع پزشک دارد. عطسه و سکسکه بی ­ضرر است.

بیتر بدانید :

رشد کودک شش ماهه
رشد کودک نه ماهه


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۶ آذر ۱۳۹۹ساعت: ۰۳:۵۲:۵۵ توسط:netware موضوع: نظرات (0)