عصر جدید عصر جدید .

عصر جدید

ارتودنسی فوری

ارتودنسی فوری چیست ؟ اگر شما دندان هایی نامرتب و به هم ریخته داشته باشید، به احتمال زیاد به دنبال راه حلی برای اصلاح و مرتب کردن آن ها هستید؛ زیرا وجود دندان هایی به هم ریخته و نامرتب، علاوه بر زیبایی ظاهر و لبخند شما، هم‌چنین می‌توانند سلامت دهان و دندان های شما را به خطر بیندازند و دندان های شما را در معرض پوسیدگی و خرابی قرار دهند.

راه حلی به اسم ارتودنسی فوری وجود دارد؟

انجام ارتودنسی روی دندان ها، بسته به عوامل متعددی، ممکن است از شش ماه تا سه سال طول بکشد و به هیچ عنوان راه حلی برای انجام ارتودنسی در مدت زمان کمتر از شش ماه وجود ندارد. در نتیجه هیچ ارتودنسی فوری کمتر از شش ماه انجام نمی‌شود و هیچ راهی برای دور زدن طول دوره درمانی وجود ندارد. ارتودنسی نامرئی یا اینویزیلاین، یکی از انواع ارتودنسی ها است که در مدت زمان کوتاه تری نسبت به سایر انواع ارتودنسی ها انجام می‌شود.

بیشتر بدانید: ارتودنسی همزمان با عمل بینی

ارتودنسی اینویزیلاین

ارتودنسی نامرئی یا اینویزیلاین، یک نوع ارتودنسی است که با استفاده از بریس های متحرک انجام می‌شود. بریس هایی که برای انجام ارتودنسی اینویزیلاین استفاده می‌شوند، شبیه قالب هایی هستند که از جنس نوعی پلاستیک شفاف، بی رنگ و ژله ای ساخته می‌شوند. به دلیل ساختار شفاف این بریس ها، در زمان صحبت کردن یا خندیدن به راحتی توسط مخاطب قابل تشخیص نیستند و به همین دلیل به آن ها بریس های نامرئی یا شفاف گفته می‌شود. این بریس ها با سرعت و فشار بیشتری نسبت به سایر انواع ارتودنسی ها، دندان ها را جا به جا  و آن ها را به محل صحیح خود هدایت می‌کنند.

طول دوره درمان با ارتودنسی اینویزیلاین

طول دوره درمان با بریس های شفاف ارتودنسی اینویزیلاین در بیماران مختلف متفاوت است. کوتاه یا بلند شدن این دوره درمانی در بیماران مختلف، تحت تاثیر عوامل متعددی است. به طور کلی طول دوره درمان با ارتودنسی اینویریلاین می‌تواند از شش تا هجده ماه متغیر باشد. عوامل تاثیرگذار بر طول این دوره عبارتند از:

سن بیمار

نوع ناهنجاری

شدت ناهنجاری

میزان مراقبت بیمار از بریس ها و دندان ها

میزان رعایت دستورالعمل های دندانپزشک توسط بیمار

چه بیمارانی مجاز به استفاده از ارتودنسی اینویزیلاین هستند؟

به دلیل شفاف بودن بریس ها و کوتاه تر بودن طول دوره درمانی این نوع ارتودنسی، نسبت به سایر انواع ارتودنسی ها، این روش طرفداران زیادی دارد. اما باید توجه داشت که این روش درمانی برای درمان تمامی مشکلات و ناهنجاری ها مناسب نیست و همه بیماران مجاز به استفاده از آن نیستند. تنها بیمارانی که مبتلا به ناهنجاری های خفیف تا متوسط فک و دندان ها هستند، مجاز به استفاده از ارتودنسی اینویزیلاین هستند و مشکلات و ناهنجاری های شدید دندانی را نمی‌توان با کمک بریس های نامرئی اینویزیلاین درمان کرد.

منبع : www.orthoblog.ir

 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۶ آذر ۱۳۹۹ساعت: ۰۳:۱۸:۴۷ توسط:netware موضوع: نظرات (0)