عصر جدید عصر جدید .

عصر جدید

بریس چیست و چه طور باعث حرکت دندان ها در ارتودنسی می شود؟

پاسخ دکتر درویش پور بهترین متخصص ارتودنسی در کرج و تهران به این سوال :

برای درک بهتر چگونگی حرکت دندان ها در ارتودنسی بهتر است با انواع دستگاه های ارتودنسی متحرک وارتودنسی ثابت و نحوه تعامل و همکاری آن‌ها برای اصلاح نامنظمی دندان ها آشنا شویم.

برای اینکه شما بتوانید از طریق ارتودنسی دندان صاحب یک طرح لبخند زیبا شوید از دستگاه های مختلفی برای هماهنگ شدن فک و دندان‌های شما استفاده می‌شود. مهم‌ترین دستگاه ارتودنسی بریس است. بریس‌ها خود از اجزای مختلفی تشکیل شده است که همه اجزا در کنار هم به صاف شدن دندان ها کمک می‌کنند. این اجزاء عبارتند از:

براکت ها

باند

سیم قوس دار ارتودنسی

کش ها و نوارهای ارتودنسی

براکت ارتودنسی

براکت‌ها تکه‌های کوچک مربعی شکلی هستند که از جنس سرامیک یا فلز هستند. متخصص ارتودنسی با بهره‌گیری از دانش و مهارت کافی در این زمینه، آنها را به طور مستقیم به وسیله چسب به سطح جلو یا پست دندان ها (باندینگ ارتودنسی) متصل می‌کند. براکت‌ها مسئول انتقال نیرو از سیم قوس دار ارتودنسی به دندان ها و ریشه آن ها و در نهایت و حرکت دندان ها هستند.

باند ارتودنسی

باندها در ارتودنسی نقش محاصره دندان را به عهده دارند. آنها از جنس استیل ضد زنگ هستند و به عنوان لنگر برای براکت‌ها محسوب می‌شوند. به طور معمول یک گروه باند دارای یک قلاب ارتودنسی و لوله در سمت گونه و یک دکمه درسمت زبان هستند. باندها با چسب به روی دندان ها چسبانده می شوند تا مقاومت لازم را در برابر نیروهای سنگین داشته باشند.

سیم قوس دار ارتودنسی

سیم قوس دار ارتودنسی عملا مسئول حرکت دندان ها در ارتودنسی هستند.  از آرچ وایر یا سیم قوس دار ارتودنسی برای تحریک کردن ، هل دادن و حرکت دندان ها به هدف از پیش تعین شده استفاده می کنند. آرچ وایر از شیار های براکت ها عبور کرده و به دندان های مورد نظر نیرو وارد می کند.

کش ها و نوارهای پلاستیکی

الاستیک ها یا کش ارتودنسی باندهای پلاستیکی هستند که ممکن است با اتصال به براکت های قلاب دار بین دو براکت قرار میگیرند. از این الاستیک ها یا کش های ارتودنسی برای به حرکت در آوردن دندان ها د جهات خاص کمک گرفته میشود. کش های ارتودنسی در رنگ های مختلفی وجود دارند و به استفاده از آن ها در طی درمان ارتودنسی رنگی گفته می‌شود.

 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۶ آذر ۱۳۹۹ساعت: ۰۲:۳۶:۴۰ توسط:netware موضوع: نظرات (0)