عصر جدید عصر جدید .

عصر جدید

ارزیابی روانشناختی قبل از عمل لاغری و دلیل اهمیت آن( بخش دوم )

انتخاب جراحی چاقی برای کاهش وزن می تواند یک راه حل مؤثر برای بیماران چاق باشد. عمل جراحی برای کاهش وزن آخرین راه حل برای کسانی است که تقریباً همه چیز را برای کاهش وزن و لاغری امتحان کرده اند اما هنوز موفق به لاغری نشده اند. بعد از ارزیابی اولیه توسط  متخصص جراحی لاغری، ارزیابی روانشناختی قبل از جراحی لاغری یکی از مراحل آمادگی جهت لاغری به روش جراحی است. در این مقاله به طو کامل درباره این ارزیابی و لزوم یا اهمیت آن مطالبی خواهید خواند.

۴. آیا در صورت داشتن مشکل روانشناختی عمل شما لغو می شود؟

هیچ مدرک قطعی در دست نیست که نشان دهد بیمارانی که از اختلالات روانی مانند افسردگی، اضطراب و بیماری دو قطبی رنج می برند ممکن است از جراحی کاهش وزن بهره مند نشوند. بنابراین در بیشتر موارد، روانشناس در خصوص عمل لاغری افراد هیچ اعتراضی نمی کند. تنها اگر بیمار عادات غذایی ناسالمی از قبیل مصرف بی رویه تنقلات با کالری مضر داشته باشد روانشناس روی ترک عادات غذایی ناسالم بیمار کار میکند. تا او برای عمل لاغری و دوره نقاهت بعد از عمل لاغری آماده شود.

5.من در حال حاظر روانشاس دارم آیا باید به روانشان دیگری مراجعه کنم؟

در یک شرایط بله. اگر روانشناس یا مشاوری که اکنون به او مراجعه میکنید برای مدیریت مسائل مربوط به بیماران باریاتریک (روش های لاغری) آموزش دیده باشد میتواند در ارزیابی روانشاسی قبل از عمل لاغری به شما کمک کند. اما اگر روانشناس شما چنین دوره ای نگذرانده شاید بهتر باشد یک جلسه مشاوره با یک روانشاس واجد شرایط داشته باشید. این روانشاس معمولا از سوی متخصص و جراحی لاغری شما پیشنهاد داده میشود.

این متخصصان مسائل خاص روانشناختی و رفتاری که بیماران جراحی لاغری می توانند تجربه کنند را درک میکنند. ارائه دهنده خدمات روانشناختی می تواند نامه ای را از پزشک متخصص جراحی لاغری شما ارائه دهد که در  آن در مورد تاریخچه روانشناسی شما توضیح داده و از تصمیمتان برای انجام عمل جراحی حمایت کند.

۶. اگر روانشناس یک مسئله روانشناختی در من پیدا کند چه اتفاقی می افتد؟

اگر طی ارزیابی روانشناختی قبل از عمل لاغری درمانگر موارد روانشناختی در شما پیدا کند که به نوعی بتواند بر نتیجه عمل جراحی شا تأثیر بگذارد دو مساله مهم پیش می اید.

اول اینکه روانشناس یا مشاور به فرد توصیه می کند که چند جلسه مشاوره دیگر به او مراجعه کنید تا مساله شما برطرف شود

دوم اینکه عمل جراحی شما احتمالا به تعویق خواهد افتاد و جراح برای شما یک نوبت عمل دیگر در ماه های آتی در نظر می گیرد.

اما اگر مساله ای در طی جلسه ارزیابی روانشناختی قبل از عمل لاغری نداشته باشید می توانید با تایید روانشناس یا مشاور امور روانشناختی اقدام به عمل جراحی چاقی کنید.

بیشتر بدانیم :

عمل ساسی معده
عمل اسلیو معده

 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۰ آذر ۱۳۹۹ساعت: ۰۴:۱۸:۵۵ توسط:netware موضوع: نظرات (0)