عصر جدید عصر جدید .

عصر جدید

معرفی انواع ایمپلنت دندان

در این مقاله از کلینیک دندانپزشکی جنت آباد یعنی تاج دنتال قصد داریم شمارا با انواع ایمپلنت دندان یکی از بهترین جایگزین های دندان از دست رفته و اصلاح طرح لبخند اشنا کنیم.

ایمپلنت فوری

ایمپلنت فوری به گونه ای است که یک دندان کشیده می‌شود و بلافاصله ایمپلنت در محل کشیدن دندان قرار میگیرد که این مدل از ایمپلنت دندان بسته به شرایط استخوان و بافت دهان بیمار ممکن است به صورت یک مرحله ای و دو مرحله ای انجام شود این روش برای تمام بیماران تجویز نمی شود.

ایمپلنت یک مرحله ای

در ایمپلنت یک مرحله ای دندانپزشک در محل دندانی که تازه کشیده شده و یا دندانی که قبلا کشیده شده و بهبود یافته ایمپلنت را قرار می‌دهد و بلافاصله بعد از اینکه ایمپلنت را قرار داد دندان را به آن پیچ می کند. این مرحله مزیتی که دارد این است که دیگر برای جراحی مرحله دوم احتیاجی نیست.

بیشتر بخوانید : لمینت دندان

ایمپلنت دو مرحله ای

ایمپلنت دو مرحله ای همانند ایمپلنت یک مرحله‌ای در محل دندان تازه کشیده شده و یا دندانی که کشیده شده و بهبود یافته قرار گرفته می‌شود و بعد از آن با لایه ای از لثه پوشیده می شود تا دیده نشود. این مرحله اول درمان است؛ ولی برخلاف ایمپلنت یک مرحله‌ای که در این قسمت به پایان می رسد، مرحله بعدی این مدل چند هفته یا چند ماه بعد صورت می گیرد.

روش کار ایمپلنت فوری و بارگذاری اولیه یک روش کاملاً متفاوت با ایمپلنت فوری می باشد این روش یک مرحله‌ای است. به این صورت که در یک جلسه ایمپلنت را در محل دندان کشیده شده قرار می دهند و در همان جلسه دندان جدید روی آن قرار می گیرد. قبل از اینکه این کار را انجام دهند باید دندان به مدت ۶ ماه از تماس مستقیم با دندان های مخالف دور نگه داشته شود و پس از آن بازسازی شود.

معمولاً این تکنیک بیشتر در قسمتی از دهان مورد استفاده قرار می‌گیرد که زیبایی برای آن اهمیت بسیار زیادی دارد مانند دندان های جلویی

ایمپلنت در همان روز

روش ایمپلنت در همان روز به اینگونه است که ابتدا چندین ایمپلنت روی جای دندان کشیده شده پیچ می شود بعد از چند ساعت یک قرص کامل دندان موقت یا دائمی روی آن نصب می شود.  این روش اغلب برای درمان فک پایین مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین در این روش اگر دندان موقت مورد استفاده قرار بگیرد معمولا بعد از طی کردن کامل دوره بهبودی، یک بریج دائمی جایگزین آن می شود.

بیشتر بخوانید: ارتودنسی اینویزلاین


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۰ آذر ۱۳۹۹ساعت: ۰۲:۱۱:۱۸ توسط:netware موضوع: نظرات (0)