عصر جدید عصر جدید .

عصر جدید

لمینت دو دندان جلو

لمینت دندان لایه ای نازک از مواد است که متناسب با فرم و ویژگی های هر فرد ساخته و به دندان ها چسبانده می شود. لمینت ها اغلب اوقات با رنگ های طبیعی ساخته می شوند که تقریباً شبیه به رنگ دندان است و در بخش جلوی دندان ها استفاده می شود تا سبب زیباتر شدن لبخند شوند.

لمینت ها نیز همانند دندان طبیعی قادرند نور را بازتاب کنند. درخشندگی آنها نیز همانند دندان طبیعی است. برای اینکه ظاهر لمینت تا حد زیادی مطابق دندان ها باشد باید فاکتورهایی مثل اندازه، رنگ، طول، تراز بودن و شفافیت لمینت در نظر گرفته شوند.

بیشتر بخوانید : جراحی لثه

اگر هدف اصلاح طرح لبخند باشد، عموماً لازم است ۱۰-۸ واحد از دندان های فرد لمینت شوند؛ اما گاهی اوقات می توان فقط ۲ دندان جلو را لمینت کرد و به نتیجه دلخواه رسید. لمینت در اکثر مواقع تنها برای فک بالا انجام می شود؛ اما می توان فک پایین را نیز لمینت کرد. رنگ و میزان سفیدی لمینت سلیقه ای بوده و فرد درجه سفیدی آن را انتخاب می کند. گاهی اوقات دندانپزشک تشخیص می دهد که تنها دو دندان جلو نیاز به لمینت دارند و بقیه دندان ها لازم نیست اصلاح شوند.

در این صورت تنها این رنگ آن هاست که با هم متفاوت است. در این هنگام می توان با بلیچینگ بقیه دندان ها را سفید و همرنگ دندان های لمینت شده کرد. ماندگاری و طول عمر این دندان ها ۱۰-۵ سال بوده و با مراقبت های ساده و روزمره می توان طول عمر آنها را بالاتر هم برد.  در حالت معمولی ۱۰-۸ دندان لازم است لمینت شوند؛ اما برای تغییر اساسی و داشتن دندان های بی عیب و نقص و سفید لازم است تعداد بیشتری از دندانها لمینت شوند و تنها لمینت دو دندان جلو کافی نیست.

 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۰ آذر ۱۳۹۹ساعت: ۰۱:۰۹:۰۲ توسط:netware موضوع: نظرات (0)