عصر جدید عصر جدید .

عصر جدید

ارزیابی روانشناختی قبل از عمل لاغری و دلیل اهمیت آن( بخش اول )

انتخاب جراحی چاقی برای کاهش وزن می تواند یک راه حل مؤثر برای بیماران چاق باشد. عمل جراحی برای کاهش وزن آخرین راه حل برای کسانی است که تقریباً همه چیز را برای کاهش وزن و لاغری امتحان کرده اند اما هنوز موفق به لاغری نشده اند. بعد از ارزیابی اولیه توسط جراح لاغری، ارزیابی روانشناختی قبل از عمل لاغری یکی از مراحل آمادگی جهت لاغری به روش جراحی است. در این مقاله به طو کامل درباره این ارزیابی و لزوم یا اهمیت آن مطالبی خواهید خواند.

۱.  چرا انجام ارزیابی روانشناختی قبل از عمل لاغری به افراد توصیه می شود؟

یک ارزیابی روانشناختی اطلاعات حیاتی در مورد سلامت روان بیمار را برای متخصص جراحی لاغری و خود بیمار فراهم می کند. این اطلاعات به جراح و کادر جراحی کمک می کند که بهترین تصمیمات را برای عمل لاغری افراد بگیرد و از میان انواع روش جراحی زیر بهترین روش را انتخاب کنند:

عمل اسلیو معده
عمل بای پس معده
عمل بای پس روده
پلیسه معده
ساسی باس پس معده
و …

این ارزیابی ها همچنین به بیمار کمک می کند تا بعداً بعد از عمل، خود را با تغییرات ایجاد شده شامل تغییر سبک زندگی و رژیم غذایی بعد از عمل لاغری آماده کند.

۲. در جلسه ارزیابی روانشناختی قبل از عمل لاغری چه می گذرد؟

بخش اول آزمایش شامل جمع آوری اطلاعات شخصی بیمار مانند مشخصات فردی و خانوادگی آنها است. همچنین ممکن است بیماران با محوریت یافتن نقاط قوت و ضعف خود، یکسری تست های خاص را انجام دهند.

هنگامی که روانشناسان تمام اطلاعات مورد نیاز خود را بدست آورند یک جلسه ویزیت بالینی رو در رو را تدارک میبینند. در طول این جلسه، روانشناس سؤالاتی از قبیل دلایل بیمار برای انجام عمل جراحی چاقی، اهداف کاهش وزن، سابقه رژیم غذایی و رفتارهای غذایی را مطرح خواهد کرد. این متخصص همچنین سعی خواهد کرد تا نگرانی های هر بیمار در مورد روش جراحی خود (اسلیو معده، بای پس معده و …) را کاهش داده و اطلاعاتی در مورد تغییرات شیوه زندگی بعد از جراحی، پشتیبانی اجتماعی و راه های مقابله با مسائل روانشناختی ارائه دهد.

۳. آیا ممکن است من در ارزیابی روانشناختی قبل از عمل لاغری مردود شوم؟

درک این موضوع برای بیماران مهم است که انگیزه ارزیابی روانشناختی قبل از عمل لاغری اشاره به موضوعات روانشناختی ندارد که ممکن است منجر به مشکلات مربوط به چاقی بیمار شود. به همین جهت، روانشناس نمی تواند بیمار را از انجام عمل جراحی لاغری محروم کند. ارزیابی روانشناختی قبل از عمل لاغری بر روی کمک به بیماران برای آماده سازی ذهنی برای عمل جراحی تمرکز دارد. و آنها را قادر می سازد تا با اتخاذ تصمیمات درست و رعایت سبک زندگی سالم از موانع روانی پیش روی جلوگیری کنند.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۹ آذر ۱۳۹۹ساعت: ۰۴:۰۳:۳۲ توسط:netware موضوع: نظرات (0)